lördag 14 september 2013

Det bästa för Bloggblad ...


Hej

Den här veckan har mest bara varit jobb i slit – men igår var det fest för chefen, på tant-tema, och då fick vi allihop ett zumbapass. Sällan har jag skrattat så mycket, och att alla andra hade lika roligt syns väl? Jag törs ju inte lägga ut närbilder på min egen blogg, men till din hittar nog ingen som känner mina meddansare. Det var absolut veckans höjdpunkt. För den som inte varit på min blogg, kan jag tala om att det är chefen i grön hatt och UFF-klänning. Lilla handväskan ställde hon ifrån sig till dansen. Jag hade hatt av ren sympati.

En liten bonushistoria från jobbet kan jag bjuda på också. En liten kille som flyttat hit från andra sidan jordklotet och fått en lite äldre svensk farmor, suger i sig en massa uttryck och säger dem med absolut rätt uttal, och häromdagen skrev jag ett ”e” och frågade vad det var för bokstav. Han tog papperet, tittade noga. Hm… vände på det och tittade från alla håll. Hm… nej, han kom inte på det.
-Ni har jobbat med den bokstaven i flera dagar i klassen… det är ”e”, sa jag.
-Ja, log han. Det har du rätt i!

Hälsningar Bloggblad – som kanske kanske får ytterligare ett dopp i havet i morgon (läs: idag) 
Måtte SMHI ha rätt i sin väderprognos!

Inga kommentarer: