onsdag 11 september 2013

Femtionio minuter ...


Så lång tid tog det att besöka tandhygienisten idag.
Det gick bra.

När hon skulle rensa så där mer än vanligt - i två tänder i överkäken - erbjöds jag bedövning och det gjorde förstås susen!

Ack, så ljuvligt!
Nu behövde jag inte agera Svävande Damen, utan kunde luta mig tillbaka tämligen komfortabelt.

I taket fanns en affisch med bokstäver .., A är apa, B är björn osv.
Tänk, om det i stället hade funnits en film att titta på.
Eller havsmotiv eller ...?

Åttahundrafem kronor gick kalaset på, inte alls dom sextonhundra som jag först fick besked om.

3 kommentarer:

mossfolk sa...

En av de tandläkare jag har haft hade en stor affisch i taket. Mitt på fanns ett träd där det, om jag minns rätt, stod "pee tree" inristat. Och runt omkring fanns mängder med mattar, hussar och hundar. Den var riktigt roligt illustrerad och varje gång upptäckte jag något nytt.
De senaste tandläkarna jag haft har haft en stor lampa där rakt upp i taket. Man kan alltid roa sig med att räkna rutor i lampgallret...

Elisabet. sa...

mossfolk: ja, i Helsingborg kämpade jag för att lära mig texten på lysröret ,-)

STORARTAT! sa...

Haha, "svävande damen"-läget känner jag igen!