måndag 9 september 2013

En ytterst intressant fråga ...



Söndagkväll och med tre lediga dagar framför mig, har jag inte särskilt bråttom i säng.
Tittar som vanligt på brittiska The Paradise och därefter dokumentären AT-läkarna (och förundras hela tiden över att läkarna spankulerar omkring i finkläder och kvinnorna har sina handväskor dinglande på axeln - hela tiden - även när patienter undersöks!)

När jag sedan går i säng, lyssnar jag lite förstrött till P1-prat och strax efter midnatt hamnar jag i en dokumentär som får mig att skruva upp ljudet en aning.


Men å, vilket intresssant program!
Vilken frågeställning!

Och där ligger jag i septembermörkret med en sovande pv intill mig och harry vid mina fötter .., och under programmets gång rannsakar jag mig själv.

Ja, hur är det nu?
Om frågan som kvinnan ställer (reportern/programledaren) hade riktats till mig ..., hur hade då svaret blivit?

Och hur skulle du svara  ....?

// En annan röst om Mia Blomgren hittar du här.

Inga kommentarer: