onsdag 16 oktober 2013

Dagens fönster ...


.... finns på Fotografiska museet i Stockholm.

Där fanns flera fönster och utsikten var lika hänförande var man än satt.
Och där var soffor att vila benen i .., och sittgrupper lite här och där.

På väg ner till entréplanet mötte jag ett sällskap .., och jag hörde en kvinna säga att "ni förstår, vi har haft Sveriges Television här idag .., ja, det handlade om ...", fast allt sades på engelska och en av gästerna som fick veta detta, det var en färgad kvinna iklädd afrikansk utstyrsel och det var så vackert, så vackert, så vackert, ja, hela hon var en skönhet!

Den kvinnan var nog den allra största behållningen på museet.

3 kommentarer:

Eva i Tyresö sa...

Oj det var förstås intressant att se på folk och utsikt.
Det är ju ditt liksom mitt intresse!
Du behövde ju vila....knäet.

Eva i Tyresö sa...

Vågade du inte ta ett foto på den afrikanska skönheten?

Elisabet. sa...

Eva i Tyresö: nej, vi möttes helt hastigt bara .., det var som en liten delegation på väg i ett rum .., så jag ville inte störa.
Det finns - tro det eller ej - gränser i min påflugenhet ,-)