torsdag 17 oktober 2013

Kvällens lista ...

Upptäckte en lista hos såväl Ulrika som Kattis, ja, den norpar jag.

Låt som när du är ledsen sörjer till? 



Ja, sörjer var väl att ta i ..., det är ytterst sällan jag är ledsen, nästan aldrig (har förmodligen för dåligt minne ...), men om jag vill bli aningen sentimental, då spelas titelmelodin till filmen här ovan.

Beroende av: 
Helt klart datorn och alla avsnitt av danska "Hospitalet".
Vi kan väl klämma till med min Iphone också.

Käre herr Larsson, hjälp mig att få ordning på knäna!

Vem behöver du mest just nu? 
Ingen särskild, jo, ortopedläkarens välsignelse.


Vad tror folk om dig? 
Förmodligen att jag är fullkomligt blogg-tokig.


"Hej Bettan!" ropar hon i affären.

Vad får du oftast komplimanger för? 
Små, rara kunder (som Isabelle här ovanför) brukar säga att jag är snäll.


Brukar du skratta för dig själv? 
Ofta.

Inte högljutt, men jag ler ofta för mig själv. 

Den nyblivna tvåbarnspappan. Två småpojkar på en gång.

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?
 

Så här:  "Hej Bettan! Det är helt underbart! En obeskrivlig känsla får jag väl säga. Visst sover man inte så mycket och trött är man, men det spelar ingen roll då man är lycklig hela tiden! T.om. när man vaknar klockan 3.00 för att mata och byta blöja."

Avsändare var min arbetskamrat Mattias som alldeles nyss blivit pappa till två småpojkar.

Nästa mål i ditt liv: 

Att bli bra i benen.

Hur svarar du i mobilen? 
-Ja, Elisabet  ...



Den flitiga ringerskan ....

Vem ringde dig senast?
Äldsta dottern. 
 

Antal timmar sömn inatt: 
Sex kanske.


Oftast en halvtimme i förväg.
Brukar du komma i tid? 

Alltid. 

I  v ä l d i g t   god tid.
Jag tycker t.om att det är himla trevligt att sitta i ett väntrum.

Efter iskalla doppet ...


När mår du bra? 
När jag får sitta på stentrappan och dricka kaffe och lyssna till koltrasten.
Och när jag simmar under ytan.
Tar iskalla dopp i havet.
Läser dagstidningen.
Moppar hemåt.

Hur känner du dig nu? 
Tillfreds. I nån slags harmoni.




Vanligaste färg på dina kläder:
Vitt (anoraken gånger fem) och svart.


Var du aktiv i skolan? 
Det tror jag nog inte att man kan säga.

Aktiv med att vara förälskad däremot. 
I Anders, Roger, Lars-Gunnar och Hans-Olof.

Kaffe vid datorbordet.

Favoritdryck på morgonen: 
Zoegas skånerost. Helst Mollbergs blandning.


När brukar du oftast gå och lägga dig?

Kring elvasnåret kanske. Halv tolv.


Är du blyg?
"I många sammanhang är jag faktiskt det. I andra inte alls."

Så svarade Kattis och det stämmer exakt på mig. 

Jag kan hålla tal på bröllop och begravningar, men får ångest i stora sällskap där jag inte känner mig helt trygg och hemma.

Sysslar du med någon idrott:
Om! Ni skulle bara veta! Min bästa gren är höjdhopp.


Tror du på kärlek vid första ögonkastet? 
Absolut.


Är du bortskämd? 
Ja, säkerligen.
Pv är världens snällaste och alldeles oerhört omtänksam, så på det viset är jag bortskämd.
Är detta att man är frisk, är det att vara bortskämd?
Det tycker jag inte.
Då är man lyckligt lottad.
(Upptäcker precis att Ulrika använt samma uttryck, ja, men det får stå kvar ändå. Det är precis så jag menar. Och ni trodde väl ändå inte på det där med höjdhoppet  ...,-)

1 kommentar:

Evas blogg sa...

Höjdhopp. I love you :D