onsdag 30 oktober 2013

Och här är nästa veckas vinster ...


Förstapriset: ett sååå fint kort målat och skänkt av Eva på Frösön.
Det är ett tryck som går alldeles utmärkt att rama in och glädjas åt, eller så kan man skicka det som julkort och glädja någon annan.
Ett fint kuvert med porto (det frimärket står Turtlan för) följer också med.
(Alldeles underbara julkort, målade av Eva, kommer för övrigt att lottas ut lagom till advent).

Tack Eva!


Andrapriset är en påse gör-gött te och då förstår ni nog var det kommer ifrån; jo, från den skönsjungande och STORARTADE madamen i Göteborg! 

Tack Ann!


Och eftersom jag är rädd om de få läsare som ännu skuttar omkring på bloggen, så skyndar jag mig och bidrar med en livräddande reflexbricka!

Nu ska ni få höra nåt roligt. 
För ett bra tag sedan skickade jag förstaprisvinsten - en lunchväska med innehållande matlåda - till vinnaren Ann i Göteborg.


Så här såg den ut och den var skänkt av Kattis.
Jag gjorde i ordning paketet, tog med det till jobbet, upptäckte att jag glömt Anns adress hemma, men googlade på hitta.se och se där .., där fanns ju Ann Bergström och så var det ordnat.

För kanske en vecka sedan hörde Ann av sig och berättade att det där paketet aldrig kommit fram.
Hmmmmm ...
Då slog det mig .., kanske hade jag postat det till fel adress?
Sms:ade den unga damen (och namne) till Ann och jo, fick svar .., visst hade hon fått ett förstapris i form av en lunchväska, men den hade hon sänt åter till avsändaren.
Nåja, jag fick aldrig någon sån, så några dagar senare fick pv i uppgift att inhandla en likadan väska och matlåda och det gjorde han, men den rosa fanns inte kvar, utan det blev en annan variant.

Idag lär den ha anlänt till madame Bergström i Göteborg!

Vad kan man lära av detta?
Jo, att noga kontrollera adressen när man skickar ett paket! 

Såja, har ni orkat läsa ända hit .., då vet ni vad som gäller .., ja, det är det där med att dela med sig av det som gjorde hjärtat varmt!

Tänk efter noga nu ..., och så mejlar ni bara till bisse151@gmail.com, så fyller vi på här.

Varmt välkomna med era bidrag!



8 kommentarer:

Kattis sa...

Men Elisabet... Inte kan du väl ha få läsare här?

Kanske läser de flesta numera via RSS, som inte alltid registreras?

Turtlan sa...

Men kära nån då. Paket kanske hälsar runt på posten och kanske dyker upp så småningom. Det var ju snällt av Anne nr 2 skicka tillbaka paket.

Bidrag på väg :-)

Elisabet. sa...

Kattis: jag har noll koll på hur många som är inne och läser, jag tittar bara på varifrån dom kommer; alltså den där listan som finns längst till höger på bloggen!
En gång i världen tittade jag några diagram, men då blev man så stressad, så det lade jag av med kvickt.
Men det är få som bloggar aktivt numera, dom flesta håller till på FB och Instagram - det gör ju jag också - ,-)
Och allt färre kommenterar, så visst är det stor skillnad mot för ett par år sedan. Det händer ofta att jag funderar på att helt lägga av, men så tänker jag ju att det är som en egen dagbok också och det tycker jag om.

Turtlan: ja, men det har inte dykt upp och det är flera veckor sedan, så det kommer nog inte fram ,-) Nåja, jag får skylla mig själv.

Elisabet. sa...

Kattis: jag har noll koll på hur många som är inne och läser, jag tittar bara på varifrån dom kommer; alltså den där listan som finns längst till höger på bloggen!
En gång i världen tittade jag några diagram, men då blev man så stressad, så det lade jag av med kvickt.
Men det är få som bloggar aktivt numera, dom flesta håller till på FB och Instagram - det gör ju jag också - ,-)
Och allt färre kommenterar, så visst är det stor skillnad mot för ett par år sedan. Det händer ofta att jag funderar på att helt lägga av, men så tänker jag ju att det är som en egen dagbok också och det tycker jag om.

Turtlan: ja, men det har inte dykt upp och det är flera veckor sedan, så det kommer nog inte fram ,-) Nåja, jag får skylla mig själv.

Monet sa...

Jag gör precis som du Elisabet. Tittar lite få och då på varifrån folk kommer, de som tittar in. Annars struntar jag helt i statistiken, bloggen är min dagbok och till för den som vill veta hur vi har det i Frankrike, så har det varit från början. Lägga ner? Nja, ibland är man ju mindre inspirerad men jag kommer att fortsätta ändå.

Du kan ju absolut inte lägga ner din, så uppskattad som den är. Det är kul med fb och Instagram men det är som sms istället för msil, alldeles för kort.

Eva i Tyresö sa...

Din blogg är verkligen uppskattad av Mig!

Turtlan sa...

Mig med! En mötesplats för små diskussioner och samtal. Utbyte av tankar och framförallt glädje. Så tänker jag om din fina Blogg!

Ja så klart många fina bilder också.

Elisabet. sa...

Monet: Vad är msil? Det har jag aldrig hört talas om!

Eva i Tyresö och Turtlan: nu låter det som om man har varit ute och viftat med håven, så var det inte tänkt, det var min ärliga mening.

Titta på min blogglista till höger .., det är inte många som uppdaterar längre och är man inte inne på sin egen blogg, så är man nog inte och skuttar på andras. Det är fullt naturligt.
Jag tror att bloggandet överlag kommer att försvinna så småningom.