måndag 6 januari 2014

Måndag ....


Ännu ingen kyla, även om händerna blev stelfrusna när jag gick där med kameran.
Rhododendronbuskarna är säkerligen tre meter höga .., döljer bäcken, men man hör porlandet.


Eckes gamla räfsa. 
Rostig och skruttig, men vacker.


Och flaggstången. 
Väcker minnen från min egen barndom. 
Pappa med flaggan av tyg .., på halv stång en enda gång.
Och flagglinans smattrande mot virket.


 
Och grinden ut mot havet till .., bäcken till höger om träden.

I det gula huset rättas matteprov (i sista minuten) och någon annan ska arbeta från två till sju.
En tredje ligger ihopkurad på parkettgolvet, just nedanför kaminen .., och en fjärde sover gott på soffan.



2 kommentarer:

Eva i Tyresö sa...

Har PV studiedag först. ? Det har dom här.
Hoppas det går bra 2-7 och onsdag operation?
Då må du tro jag tänker på dig.
Ska du skrubbas med Descutan!

Elisabet. sa...

Eva i Tyresö: ja, det är studiedag idag ..., och min provtagningsoperation blev inställd, då alla prover visade fina resultat.
Det var ju därför det skulle kollas upp, eftersom jag haft förhöjd sänka så länge.
Nu var allt kanon!
Bara att invänta protesisättningen, men det blir iaf inte den här månaden.