måndag 21 april 2014

På frukostbrickan ...

Intressanta tankar om hur man uttalar ett visst ord ..., hittar man här.

Och i Norrbotten tänker Bert på doftminnen. Skutta dit och bidra du också!

Den skånska madamen i Portugal, hon rekomenderar en länk att lyssna till.
I alla fall om man tycker om katter. Och hundar också, säkert.
Jag ska ta mig an den - länken - idag.

En annan madame - sköldpadda - har varit på utflykt!

Alltid titt, - och läsvärt - här -!

I Buenos Aires har jag varit .., två gånger, till och med och det var min nästan första riktiga utlandsresa. Mamma hade åkt buss och tåg från norra Argentina och så följdes vi åt norrut igen, på en tågresa som går utanpå allt jag någonsin upplevt när det gäller äventyr.
Inte minns jag så mycket av den här stora huvudstaden .., jag kommer ihåg att vi var på Cirkus .., och bankkontor där k-pistbeväpnade vakter stod skjutklara uppe i en slags torn i banklokalerna .., men annars är det som blankt därifrån. Kanske var jag alldeles för trött för att intrycken skulle fastna på riktigt?
Inte minns jag om vi tittade på någon gatukonst, heller?

Och så är det ju det där .., vilken musik man lyssnar till.
Här i Stockholm.

Och i Dublin. 
Där var det nog fler leenden.

3 kommentarer:

mossfolk sa...

Ja, men sådärja. Alltid lika uppskattat med frukostbrickor. Nu har jag att göra en stund ;)

annannan sa...

Om kor handlar det faktiskt, inslaget. Kanske inte som husdjur i begreppet djur man har i huset. Men jag tror att du gillar inslaget!

Bert Bodin sa...

Tack för länkning.Men ett litet haveri har gjort att jag måst rekonstruera inlägget och kommer att lägga in kommentarerna (din, bl.a.) under kvällen. Här är alltså den rätta länken.