tisdag 16 september 2014

Kommande vinster i lotteriet ...



Det är knappt man vågar berätta det, men förutom goda middagar, så shoppade jag bara fyra saker.
Fyra saker!

Jo, det var tre helt ljuvliga kort (lilla butiken ligger i anslutning till tunnelbanan High Street Kensington och jag bara älskar deras utbud av kort och presentpapper!), det är dom ni ser här.
Det översta tycker jag nog symboliserar själva tanken med lotteriet.

Det fjärde var ett presentpapper som jag tänker rama in .., å, det blir nog en fin tavla, men den ska jag behålla själv.



Så sant, så sant.



Och det tror jag att det här också är.

Korten är dubbla och kommer att lottas ut i kommande lotterier.
Ett per gång.

(Pv då ...? Jo, han shoppades loss alldeles omåttligt och köpte trettiotvå eller trettiofyra tvålar, alla av samma märke. Han tänker tydligen hålla sig ren resten av livet.)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Kort nr. 2 slår verkligen huvudet på spiken. Även vissa författare torde behöva någon som förklarar deras verks storhet. :-)

Ruta Ett sa...

Åh, vilka underbara kort! Den butiken ska jag besöka när jag kommer till London nästa gång!
Vad var det för tvålar som var så åtråvärda för PV? Inte var det väl Yardley´s lavender?

Steel City Anna sa...

England är de roliga kortens högborg :)

Bloggblad sa...

Nu har jag läst ifatt och gläds över att ni fick en sån härlig resa.

Anonym sa...

Tvålen heter Imperial Leather och fanns tidigare att köpa här på Indiska och senare på Netto-butiker. Men nu har jag inte kommit över den på ett antal år, så det var en lycka att köpa på sig ett litet lager.
Ska väl kunna räcka ett tag, sedan tror jag att man kan köpa via nätet också.
PV

Elisabet. sa...

norbergianblue: jag håller med!!

Ruta Ett: den är bara så underbar den butiken och där finns de allra ljuvligaste presentpapper också!

Steel City Anna: jag tror dig!

Bloggblad: :)

Jessica sa...

Oj det var många tvålar :)

Själv är jag ingen storshoppare heller, men är svag för ljus, ljuslyktor och handväskor.