måndag 13 oktober 2014

Och så blev det måndag ...



Gråmulet väder, men luften är ljummen.

På parkeringen träffar jag en pensionerad herre från Falkenberg som arbetar åt Veteranpoolen.
Han ska klippa gräs hos en av grannarna och frågar efter vägen.
Vildandsvägen, känner jag till den?
Jo, det gör jag.

Och vi står och pratar en stund ., han berättar om Falkenbergsrevyn och att han och frun i veckan ska till en kyrka och lyssna till härligt saxofonspel av den där före detta dansbandsmannen, vad var det han hette nu ..., jo, just det, Ingmar Nordström, säger gräsklipparmannen leende.




Sen ner till stranden.
En bra stund står jag och tittar ut över havet, då jag plötsligt upptäcker en ..., mink, kanske?
Det är såna gånger man önskar att man hade en bättre kamera, med ett större objektiv.

Av och till dyker den lille krabaten i och blir borta någon minut .., sen upp igen.




Nästan hemma.
Det händer att Ecke och Britt har besök av sin son som har en liten hund av det mer skälliga slaget och just därför sätter dom då upp ett slags nät för att hägna in honom.

Det är resterna av det nätet som syns på bilden.

8 kommentarer:

Ulrika sa...

Jo det ser ut som en mink. :-)
Vi har en här hos oss också. Vi bor alldeles intill en sjö och en liten å.

mossfolk sa...

Vilka fina bilder från havet. Det ser så fridfullt ut i all sin gråmulenhet! (det sista ordet tror jag att jag just hittade på? men det kändes passande :))

Elisabet. sa...

Ulrika: ja, det var bra att du visste .., jag blir alltid osäker på mård och mink, men mården är väl större?

Ulrika sa...

Japp, mården är större.

Bloggblad sa...

Kära nån, lever han än? Nordström. Han var ju jättegammal när jag dansade till hans musik i Blå hallen för över 20 år sen.

Här är också skönt gråmulet idag. Helt kravlöst väder. Jag kan lugnt lägga mig och läsa efter att jag gått dagens promenad. Innan det är dags för barnkör.

Ruta Ett sa...

Fina bilder på en vanlig och typisk höstmåndag om man bor som du. Här finns det inga minkar. Bara skator, kajor och en sömnig katt!
Vädret här "står och lyss".

Anonym sa...

Mården är större och har en "haklapp" i ljust aprikos. Sen håller den nog mest till i skogen tror jag. Klättrar och är en fiende till ekorren. ellem

Elisabet. sa...

Bloggblad: jag tänkte samma sak! Tycker nog att han eller bandet har varit med i evigheter :)

Ruta Ett: det är inte det sämsta .., vi har massor, massor med kajor här och jag tycker om dem!

ellem: se där, nu kom en som verkligen hade kläm på det hela in på banan! Tack.