tisdag 14 oktober 2014

Två timmar kvar ...


... innan det är dags att arbeta (men sen stundar tre lediga dagar, ååå, jag har världens bästa schema!!), då tar jag harry och går på promenad ner mot havet till.
Passerar hästhagarna ..., tänker att det är som en vårdag nästan.
Högt uppe i skyn hör jag tranor skrika .., i cirklar flyger dom .., funderar väl på att vila inför flytten över havet ...?


Stannar till nere vid havet.
Möter en kvinna med två hundar och en man med en terriertik som visar sig vara tolv år, men är minst lika pigg som harry! Den senare är dock måttligt intreserad av den lockiga madamen med fyra ben .., känner nog doften av kanin och vill gärna iväg.



Ser något som jag först tror är ett stort torkat löv, men som visar sig vara skelettet av en fisk.



Nu syns det bättre .., ögonen och det här hålet uppe på huvudet.
Fy faderullan vad det luktade illa om detta!
Kan det möjligen vara nån slags simpa?

2 kommentarer:

mossfolk sa...

Vad mysigt med hästhagarna!
Men vilket konstigt fiskskelett... jag tyckte att det såg ut som en bulle vid första anblicken på bilden :)

Elisabet. sa...

mossfolk: jag har aldrig skådat nåt sånt tidigare, men en fisk var det. ÅÅå, så det stank om den!