tisdag 30 december 2014

Dagens fönster ...


... finns i ett gult hus på en kulle allt uti landet .., just det, Halland.

Det här är ett älsklingsfönster!

Här finns små saker som värmer mitt hjärta.

Där är dom fina domherrarna från Ann i Göteborg .., där är glas-kristall-grejen som hänger i det högra fönstret - en gåva från Monet i Frankrike - och där ...


... finns också dom härliga adresslapparna som kom - tillsammans med en linneblus - från
Annika i Kävlinge.

Tack Ann, Monet och Annika för glädjen som allt detta skänker!



Men där finns också en orkidée som blommat non-stop sedan jag fick den av min arbetskamrat Carina. Det var i fjol, på min födelsedag och eftersom Carina inte är den som strösslar med ord - så där rent allmänt -, så värmde det hon sa alldeles extra mycket.

Det är Carina som är ansvarig för mejeri, ost, juicer, sill, ja, och så allt brödet ...., och jag har inte ord nog för hur mycket jag beundrar hennes kapacitet!


Sist av allt ligger en liten katt av keramik och sover så gott, just nedanför ljusstaken.
Den är gjord av rar kvinna i Ystad - kund i lilla kvartersbutiken där jag arbetade under tretton år -.
Om huset hade börjat brinna, hade nog katten varit en av de saker jag i alla fall skulle ha försökt få med mig.

1 kommentar:

Evas blogg sa...

Vilket fint fönster ni har!