lördag 3 januari 2015

Och pv lånade ut sina vantar ...


Det är knappt man kan stå upprätt när vinden kommer precis rakt mot kroppen och man tar upp kameran ur högerfickan, men blir så stel om fingrarna och iiiiskall, att det är knappt man fixar att trycka på knappen och när det sen uppdagas att minneskortet är fyllt, drar man närapå en suck av lättnad.

Vid rosa pilarna är det i vanliga fall strand.
Nu är såväl labyrinten som stengubben dränkta.


Sjöfåglar flyger av och an i luften, men inte en enda fastnar på bild!



Vi går norrut, mot hamnen till .., svänger av till höger och uppför backen, mot fabrikör Johanssons nybygge. Så här ser det ut. Himlen har den där blå våraktiga färgen. Jag tänker att det ändå inte är så långt borta till tofsvipor och lärkor .., tiden går fort.


Nu har vi passerat Johanssons hus och även Stora Hus och ett nybyggt vitt på vänster sida om mannen .., och snart ska vi svänga höger och vara hemma.

Medan jag tar bilden, pratar pv med två hästar.
Ja, pratar och pratar .., han klappar dem.

I säkert en veckas tid har jag varit så trött och slut på, så jag vet inte ens om jag har önskat bloggvännerna en God Fortsättning på det nya året. Om har det varit en eländig början, så hoppas jag att det bara blir bättre.  

Inga kommentarer: