söndag 28 december 2014

Monsieur Modiano ....

Foto: Marc Femenia



En julklapp var skulle vi ge varandra.

Eller skulle och skulle .., det bara blev så.

Jag hade önskat mig någonting ur nobelpristagaren Modianos produktion och fick
boken "De yttre boulevarderna".

Nu har jag läst ut den.

På en skala mellan 1 och 5, ger jag den betyget 2.

Jodå, jag ska försöka mig på flera av hans böcker, men just denna gav mig inte mycket.

Ni andra som har läst Modiano .., vad rekommenderar ni?
Och om ni tycker att han är mästerlig, vad är det då som ni faller för?

Vad fick då pv av mig?



Jo, en ganska stor skylt som ska sättas på sängkammardörren.



3 kommentarer:

Ulrika sa...

Haha, bra skylt! :-D

Ruta Ett sa...

Jag läste nyss "De dunkla butikernas gata" och jag tyckte den var sådär...Väldigt mycket beskrivningar och inte så mycket som förde handlingen framåt. Slutet tyckte jag inte alls om.
Ingen bok i min smak, alltså!
Men han fick ju priset för sitt goda minne ;-)

"för den minneskonst varmed han frammanat de ogripbaraste levnadsöden och avtäckt ockupationsårens livsvärld"

Elisabet. sa...

Ulrika: ja, jag älskar den!

Ruta Ett: nej, den här var inget för mig heller .., men jag ska ge honom fler chanser, men då från bibliotekets hyllor.