tisdag 17 februari 2015

Dagens fönster och veckans vinst ...

Och tyghjärtat kommer från Kävlinge och Annika Engström.

När jag sätter mig ner och skriver det här inlägget, hörs från SVT:s nyheter en intervju med en förälder vars barn går i en judisk skola och pappan vittnar om den oro som han känner numera, just för att han är av judisk börd.

Då.., när man hör allt detta .., och med tanke på vad som hände i Köpenhamn .., då kan det sannerligen vara knepigt att skriva ett inlägg om glädje.

Men det gör jag ändå .., för ingenting blir ju bättre av att vi deppar ihop alldeles och tycker att livet är pest och pina. Tänk, så många fina och rara människor det finns! Så mycket vänlighet och omtanke!
Så många med varma hjärtan!

En som har ett sånt, ett varmt hjärta, det är Eva på Frösön.
Det är hennes alster ni ser i fönstret .., tala om livsbejakande!!


Nu blir det förstapriset i lotteriet (titta, så fin den är inramad också!) och jag kan inte säga med säkerhet när dragningen blir .., men vill ni vara med, så gör ni som vanligt .., funderar lite över vad som värmde ert hjärta lite extra mycket .., ett ögonblick av närhet .., eller många!

Och så mejlar ni glädjen till bisse151@gmail.com och så hamnar ni i glasbyttan, som vanligt.

Intresserade av Evas fina kort?
Mejla henne på evagrelsson@hotmail.com ....


2 kommentarer:

Evas blogg sa...

Tack fina du för snällorden!

Ruta Ett sa...

Jamen, såklart vill jag vara med i utlottningen när chansen finns att vinna det fina kortet!
Tänk om man kunde teckna så fint!