lördag 21 februari 2015

Det bästa för Ann i Göteborg ...

Ann .., denna härliga människa som är så alldeles unik!

Goddag goddag!

I sista minuten har jag försökt sortera vad som var bäst i veckan som gått.
Jag tror att det bästa inträffade igår kväll. 
Jag var hembjuden till hattmakerskan på kvällen och det blev en synnerligen trevlig kväll.

Gundel (ja, hon heter så) är så himla trevlig och en mycket driftig och kreativ kvinna. Hon är en stor inspirationskälla. Vi åt grillat lamm och drack vin och pratade om allt. Hon förestår Nostalgicum, nostaligimuseet med saker från 50- och 60-talet,  och en secondhandbutik som heter Coco Kanel.
 
Hon har erbjudit mig ett skyltfönster i butiken och igår blev jag också erbjuden en ev. plats i styrelsen för museet.
Ja, vi får se vad det blir av det, men vi hade verkligen roligt!
Hon är otroligt duktig på att göra hattar i roliga modeller och min är bara en i raden.

1 kommentar:

Ruta Ett sa...

Gulledej - men vi är alla unika på ett eller annat vis! :-)