fredag 27 maj 2016

Dubbla hängslen ...


Den stundande resan till Skottland och Cornwall, den bokades i slutet av mars.
Allt skedde under loppet av två, tre dagar!
Och jag skrev noga upp rubb som stubb; vägbeskrivning och priser, ja, sånt där, men på slutet, då blev jag tydligen trött eller så glömde jag bort mig .., för plötsligt igårkväll kom jag på att ..., men vilket bussbolag var det som skulle ta oss från London till Plymouth?

Letade i resemappen - nix - inget där!
Kollade internetbanken .., nej, just det, det var pv som betalade bussresan tur och retur!
Skrollade bland all skickad post, kanske hade pv några uppgifter?

Klockan två natten mot idag - då hade jag inte kunnat sova på grund av all värk i benet - lämnade jag sängvärmen (och pv, som inte heller kunde somna .., han har väl svårt att släppa all stress med dom nationella proven ...), ja, då gick jag ner och satte mig och googlade på olika brittiska bussbolag .., vilka avgångar dom har och om dom tiderna stämde bra med mina uppgifter.

Jodå .., jag tror att jag har hittat rätt.
Det är not National Express vi ska åka med.

Nu ska väl allt ändå vara på plats.


4 kommentarer:

Anonym sa...


Det vanligaste bussbolaget är National Express (från Victoria) så du har nog rätt. Om någon i min familj reser med buss från London så är det alltid med National Express.

Jag har hittat en sida som är mycket bra och informativ vad beträffar bussnätet i Cornwall, alltså for dagliga utflykter
http://www.destination-cornwall.co.uk/travbus.htm

Lillan i Cornwall



Elisabet. sa...

Snälla Lillan i Cornwall: jo, jag tycker mig känna igen namnet, så det blir nog bra. Väl framme tänker vi hyra bil och körs runt. Vi kommer dit måndag em och hem fredag., på tre dagar borde vi hinna med en del om vi stiger upp tidigt. Åå, vad jag längtar'

Annika B sa...

Har inte varit här på evigheter, thorry! Trist med ont ben, och är nästan avundsjuk på resan, den låter härlig.

Är ni gifta än, har du blivit fru pv? :)

Elisabet. sa...

Hej Annika som skriver så bra! Nej, han har friat ett antal gånger och har väl givit upp numera 😉. Men vi har det bra.