söndag 2 april 2017

En söndag i april ....


... då röjer pv i växthuset och rutorna spolas av (snart vankas nog vattenransonering i landet Halland, skrämmande är vad det är!), allt medan jag dammsuger och städar i vardagsrummet och jag ordnar bäddar till hundarna (i alla fall dom större) i rummet hitom vardagsrummet - det är hundhår överallt -  och åtminstone Meja tycks acceptera att ligga på en skön dyna på golvet.


Och så har vi fått veta att det vankas tillökning i släkten.
Jo, i mitten av april kommer lilla Charlie och det ska bli ett sant nöje att få träffa honom!
Det är äldsta dottern som nu - äntligen - fått sin vilja igenom och som familjemedlem nummer fem blir det då en liten valp (blandning av golden och flatcoated retrievrer, en svart krabat) och jag kan bara  a n a  glädjen!

Har man vuxit upp med hundar, jo, men då blir det nog lätt så att man själv vill ha en.

Nu vankas våfflor .., och titta, så fin buketten är som Sonja kom med för minst en vecka sedan! Underbar är den och står sig lika fint ännu!
(Finns där för övrigt en vackrare blomma är ranunklar?)

1 kommentar:

Bert Bodin sa...

Det ska vara isranunkel då. Annars tycker jag att de ser ut som silkepapper. Inte min favorit.