lördag 4 november 2017

Det bästa för Barbro i Brämhult 
(walkaboutsweden)



Alla helgons dag.
En ny årlig tradition har skapats av mina svärföräldrar denna dag.
Min makes kusiner besöker dem i samband med att de sätter ljus på kyrkogården - i det lilla samhället där mina svärföräldrar har bott i hela sitt liv.
Då vankas det utsökta hembakta kakor och denna gång även smörgåstårta.
Det är så kul att träffa kusinerna, fast de inte är mina egna.

Samtalsämnen idag:

* de goda kakorna och smörgåstårtan
* släkten (som man sällan träffar)
* släktträffar
* husdjur
* bo i lägenhet eller hus
* hyresrätt eller bostadsrätt - fördelar och nackdelar
* när "ska" äldre flytta ifrån sina stora hus (innan de blir FÖR sjuka, när de tvingas eller som svärfar sa; jag vill bäras ut med fötterna före.
* stressiga arbetsplatser
* serviceinriktad personal
* och sist men inte minst - lite minnen rörande dom som inte finns hos oss längre.

Inga kommentarer: