lördag 27 januari 2018

Lördagmorgon ...., eller förmiddag.


Först en fredagkväll fylld av handboll.
Så enormt spännande och roligt och efter en vanvettig thriller mot Danmark, är nu Sverige i final mot Spanien! Heja! (Kammarkören sjunger i Ängelholm och jag arbetar i morgoneftermiddag/kväll, men vi hinner hem lagom tills finalen tar sin början!)

Efter handbollen (och mycket surr på familjechatten) väntade en natt som nästan blev sömnlös.
Snurrade och snurrade. Bad pv att vända sig om. Snurrade. Tyckte att Nelly andades konstigt. Snurrade. Gav upp.

Tog mig i stället an Studio DN (ny podkast med bland annat Joar Bendjelloul, Hanna Fahl, Johan Hilton och Karin Eriksson) och den var bra. Till min förvåning kunde man även titta på podkasten  - alltså se hur den spelades in - men det skippade jag efter några minuter.
Där såg man också så tydligt hur säker J.B. är i radions tjänst .., han såg ut mer ut som om han satt hemma i sin soffa, medan H.F mest verkade läsa från sin datorskärm.
Nåja, det var en intressant podkast som jag definitivt ska följa.

Kunde fortfarande inte somna (det blir nog eget rum för någon av oss).
Då blev det repris i P1 av "USA-podden" och i det här avsnittet deltog Britt-Marie Mattsson, denna snabbpratande - men ack så skärpta - människa och så, till min glädje, Staffan Sonning, som tar det mera lugnt .. och rapporterade från Davos.


Om några timmar vankas arbete; nu är det slut på tredagarsledigheten.
Bilderna är inte från idag, men jag kände att blommor och färg var vad som behövdes.
Ska nu vackla mig till duschen.

En trevlig lördag önskar jag er alla!

1 kommentar:

WalkaboutSweden sa...

Eget sovrum är så skönt när man har sömnproblem (och/eller håller på med en massa grejer på nätterna).
Tycker det är jobbigt att ligga vaken och höra ljuden från den sovande maken intill, fast det bara är andning och lättare snarkning.
Det blir som en mental störning när man förtvivlat försöker somna om, eller ska somna in för natten.

Det är lyxigt att ha såpass många rum så att man faktiskt har möjlighet att välja.