söndag 21 januari 2018

Mitt eget bästa ...


Jo, men det var nog födelsedagen i måndags.
Jag inser - och vet av egen erfarenhet - att det här att gratulera på facebook är ett ögonblicksverk, man bara klickar och skriver, men det spelar ingen roll ..., det finns liksom inte ord för hur glad jag blev över all värme som kom susande genom rymden!

Och jag vet att jag tänkte att ..., ja, men snällare än så här kan inte människor bli!

Där var hälsningar från en tidig ungdomskärlek ..,, från en lurvig herre i Helsingborg och från Hildas mamma och från från Karin i Bjäresjö - ingen av dem hade behövt skriva en enda rad - men det gjorde dom och det gjorde mig så innerligt glad. Och snällord från barnbarnen, förstås.

Det var mitt allra bästa.
Och jag tänkte - efteråt - att jag ska försöka att komma ihåg att skriva grattishälsningar även till dom som jag inte känner så bra .., - såna som jag aldrig har träffat -. Till kvinnan i Italien och hon som bor i Colorado USA och delar födelsedag med mig ., till Pavlos i Grekland och till Dimitri i Rumänien och till Tanja i Tyskland.
Kanske blir dom precis lika glada?

Så tänker jag.

Inga kommentarer: