söndag 18 mars 2018

En bra dag ... 


Bäst var nog att utomhuslampan kom på plats; den som sitter på väggen just bakom soffan.
Såååå fint ljus det blev!

Letade vanliga vita plastfat till krukväxterrna, eller åtminstone bruna, men icket .., enbart svarta på Plantagen och det vill jag absolut inte ha. Dåligt Plantagen!

Hoppas kunna elda upp resten av riset/löven under veckans gång .., och få upp gardiner till uterummet och börja förbereda växthuset.

Dessutom är min underbara systerdotterdotter sjuk och tillbringar veckan hos sin mormor - min rödvitrandiga syster i Skåne - och hon i sin tur är också sjuk, så jag har i alla fall erbjudit mig att köra ner på mina tre lediga dagar och hjälpa till om dom behöver lite assistans.
Den yngsta av dem har drabbats av våldsam yrsel och hjärtrusning och ett blodtryck som tappar styrfarten så där helt apropå, men den tösen är lugnet personfierat och det kändes bra att ha fått prata med henne ikväll. S o m  jag älskar henne!

Inga kommentarer: