söndag 22 april 2018

Mitt eget bästa ...


Jo, men den här veckan har varit fylld av glädje och mest är det solens förtjänst.
En timme på stranden i Steninge, ett dopp i havet, fredagsmiddag hos friherrinnan som på sin veranda invigde sin vinst från affären - en webergrill - och oj, så god mat vi bjöds på!


 Grillad karré .., tänk, att det kan vara så smarrigt!



Till efterrätt en mousse på vit choklad ..!
Så där satt vi ute på verandan, med parasollet uppfällt och oj, så ljuvligt det var!


Sen bra dagar på jobbet.
Igår var det absolut full syra från klockan två tills vi stängde.
Från klockan tre var vi två som arbetade och det var långa köer och jag fick om och om och om igen ropa på Brooks som inte hann med så mycket som han önskade och själv hann jag inte ens rengöra pantmaskinen.
Men bra var att när jag nu hade två rara töser framför mig, så kom jag ihåg deras namn: Tuva och Meja. Ååå, så underbart!  Nu sitter det. Liv och Alma, Filippa och Petronella, Sebastian och Emilia och några till. Jag har gett mig sjutton på att lära mig namnen innan jag tackar för mig.

Foto: Patrik Ljungman

Annat som var bra.
I fredags fyllde Thomas dotter Hilda 30 år och så här såg det ut för fyra år sedan, då var det alltså tjugosexårsdagen och så efteråt .., precis så där som man gjorde förr i tiden .., jo, jag minns att min pappa satt likadant framför en hög med blombuketter.
Finurligt!

Det var samling här klockan sex igårkväll, men jag arbetade och kom inte hem förrän halv nio och anslöt då i uterummet. Där var förstås jubilaren (med allt större mage, nu är det bara tre månader kvar), men även Patrik, hans föräldrar Jörgen och Yvonne och så Hildas mamma Mymmel.
Och pv förstås. Som jag tycker om dem allesammans!
Lättsamma människor.
Vänliga.
Rara.


Jag var så trött, så trött efter jobbet och vi var sju personer i uterummet och det var stängda skjutdörrar och fönster och jag får närapå panik .., ååå, jag vill ha frisk luft, i alla fall ett fönster på glänt! Idag är det vitmålade uterumsgolvet dekorerat med jordiga tassavtryck, ty Mymmel hade med sig sin underbara lockiga tik Milly och oj, vad det busades!
Ännu ett varv ska målas på, men först måste vi vaska golvet.

När jag senare på kvällen - då hade alla åkt hem till sig - hade diskat och plockat undan allt, upptäckte jag en sååå fin tulpanbukett, Nån slags pion-tulpaner.
Somliga av dem ser ut som ranunklar .., ååå, så fina!

Om några timmar väntar eftermiddagsjobb tillsammans med Erik och det blir nog bra det med.

Inga kommentarer: