onsdag 20 juni 2018

Dagens fönster ...


Ännu några fönster från Gent i Belgien.
Den igår opererade svärsonen tycks må bra och hoppas förstås nu kunna bli lika rörlig som i fornstora dagar. Ja, man får ju tänka på Vasaloppet också.
På messenger berättar han att sjukgymnasten visat sig på morgonen.
"Hon kom som ett yrväder!" skriver han.
Jo, det är min erfarenhet att sjukgymnaster, dom är som energiknippen hela bunten!

Om man vill och har tid och lust, då kan man ta sig en promenadtur i den här staden, med hjälp av Google Maps. Klicka här bara.



Gent på 3 minuter .., kan man få här!
Och så får man öva på skoltyskan också.

Väl bekomme!

2 kommentarer:

Rexxie sa...

Satt faktiskt i bilen i morse och funderade på hur din förklaring på skoltyska varför en delad melon var dyrare (som du skrev om häromdagen).

På min skoltyska skulle det ha låtit ungefär såhär: Die gesplittet melonen ist teurer... :-D

Elisabet. sa...

Rexxie: ja, du .., herr Nilsson, helt ärligt kommer jag inte ihåg vad jag sa, men det var i alla fall så att han begrep vad jag menade ,-)