söndag 21 oktober 2018

Dagens fönster ...


Ja, det kan jag säga, att såna här fönster har nog aldrig visats  på den här sidan.
Dom kommer från Japan; från Kanazawa på Hoshu-öns västra sida.

Oj, vilket kringelkrokigt bygge!
Tänk, att komma ihåg hur allt ska vara .., att följa ritningen!


Drog upp bilden lite .., och fascineras än mer!



Två minuter och tjugoen sekunder av en liten dos Kanazawa så här på morgonen!
Ja, men så intressant att se hur där ser ut!

Tack till annannan i Portugal .., det var hon som tog sig en titt i största fönsterhåven och hittade hur många fönster som helst!

5 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Mysiga att putsa. 😨

Annannan sa...

Fotot är taget bara något kvarter från det filmen visar.

Elisabet. sa...

Bert Bodin: ja, sånt kan man fundera över ...

Annannan: perfekt! Var du där å arbetets vägnar?

Annannan sa...

Vi besökte en vän som var på,sabbatstermin i Kanazawa. Vi bestämde oss för att det var nu eller aldrig om vi skulle komma till Japan. Det visade sig att ingen annan i bekantskapskretsen kunde / kom sig för. Jag är glad att vi åkte, och glad att vi inte ska åka långt bort i år. Egentligen är jag färdig med långresor.

Elisabet. sa...

Annannan: jag har nog aldrig närt någon större längtan till Japan, mest för att jag ju inte tycker om storstäder eller trängseln, kanske. Men se den här lilla tvåminutersfilmen, fick mig på andra tankar.
När jag var liten hade vi en japansk skidåkare boendes hos oss. Det var en speaker på en skidtävling i Arjeplog som sa att där fanns en skidåkare från Japan som behövde husrum och kunde någon möjligen ..? Pappa, som inte kunde ett enda ord engelska, sa jodå, vi hade. Så Takashi åkte med oss hem och blev kvar i tre, fyra månader .., lärde sig äta långfil och allt annat. Vilken upplevelse det var! Fina pappa ..., så glad i livet!