torsdag 21 mars 2019

Dagens fönster ...


.... som badar i ljus och vilken utsikt .., ja, allt detta finns hos Gunnar i Jämtland.
I Vaplan.

Och på den altanen har vi ätit den hetaste fisksoppa vi någonsin smakat .., det gick åt flera liter vatten för att svalka våra strupar! Gunnar hade nämligen i "Det-bästa-lotteriet" vunnit het chili, odlad och mald av Birgitta i Västmanland och Gunnar öste väl i så det räckte och blev över.
Ja, så het var det länge sedan man var :)

Det var jag själv som bad kocken om lov att få låna bilden.
Kanske påminner den mig om alla åren i mitt barndomshem (som senare blev mitt eget hem), då vi från soffan i vardagsrummet hade en liknande utsikt. Kanske var det därför jag föll så pladask?

Tack för lånet, Gunnar.

1 kommentar:

Rexxie sa...

Jag läste "det gick åt flera liter vatten för att svalka våra strumpor" och undrade lite över vad ni har för konstigheter för er... :-)