måndag 19 augusti 2019

Pling i min mobil ...

Vaknar lite över tre och kan omöjligen somna om.
Tittar på Line of Duty som jag missade igår (då jag i stället såg en suverän DOX- dokumentär "Minding the Gap").

Vid fem får jag ett sms.
Kan jag möjligen jobba till tre?
Nej, det kan jag inte, men till ett.

Tur att man är morgonpigg.

Amerikansk dokumentär från 2018.Oscarsnominerad dokumentär om tre vänner som växer upp i en liten stad i det amerikanska rostbältet. På sina skateboards rullar Zack, Bing och Keire igenom en ungdomstid fylld av tricks, fester och droger. Men vuxenlivet pressar på samtidigt som gamla sår rivs upp och hotar ödelägga deras vänskap. Kan de bryta det sociala arvet och skapa sig en framtid trots allt? Nära och personligt filmad under 12 år i Rockford, Illinois. En dokumentär av Bing Liu.
Kan ses i SVT Play till lör 16 nov 23.59 (3 månader)
Rättigheter i SVT Play: Kan bara ses i Sverige

7 kommentarer:

Anita sa...

Vaknade kl. 04 och kunde inte somna om.. ;) Tittar in på din blogg, som jag inte gjort på länge, och gläds åt alla dina underbara inlägg. :) Kram påre. <3

Bert Bodin sa...

Men gårdagens avsnitt av L.o.d. var ju en repris. Nytt avsnitt ikväll.

Elisabet. sa...

Anita: oj, så roligt att se dig här! Tack för titten och för vänliga ord som värmer hjärtat! Kram tillbaka!

Bert Bodin: jaha, då blir det ju intressant ...

Elisabet. sa...

Det var det avsnittet jag såg nu i morse vid fyra; på play. Jag trodde att det hade visats igårkväll, men det är ju ikväll. Tycker inte att det är riktigt lika bra den här gången. Lite väl skruvat. Och så hemskt så jag spolar fram mellan varven.

Elisabet. sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Elisabet. sa...

Bert: har svarat dig på nytt ...

Bert Bodin sa...

Jepp - såg det.