tisdag 27 augusti 2019

Tisdag ....


Nästan ingen sömn natten mot idag, mest en massa hostande. Det är sån där hosta som river som rakblad i halsen, så där så man böjer sig fram och håller påslakanet mot halsen, som för att det inte ska göra så ont och så hostar man försiktigt, försiktigt.

Lyssnade till P4-plus, en digital kanal som jag inte ens visste fanns.
Mycket igenkänning och gamla låtar från förr.
När pv sedan klev upp vid femtiden, ja, då norpade jag hans säng och eftersom sömnen inte infann sig där heller (svalare i det rummet och dit når wifi:n perfekt) valde jag ett program om Donald Trump och hans uppväxt och bakgrund. Har ännu bara kommit till hans farfar (som emigrerade från Tyskland) och hans pappa. Ja, det kan ju vara intressant att se vad som format en människa.
Det är tre avsnitt som visas och serien heter "Donald Trump: Vägen till makten."

Idag var det tänkt att jag skulle arbeta från två till kvart över nio, men det blir inget av den saken och inte heller på torsdag, samma tid. Nej, det går inte, men synd att förlora två heldagspass, då tänker jag på septemberlönen.

Nu hör jag en helikopter flyga förbi .., igår var det en skördetröska.
Och nu byter jag kanal från P4-plus, det var lite för mycket nostalgi.

Ajöken, sa fröken.

3 kommentarer:

Turtlan sa...

Hej ”kollegan”.

Här har sovits men inte helt ok. Snörvelstadiet pågår och hosta på gång. Det var allt ett rackarns virus!!!
Krya på dig!!!

Babsan sa...

Haft liknande hosta nu efter semestern,gräsligt.Köp Bisolvontabletter hjälper bra.
Kryakramar
Det var många knapptryck för att få dit kommentaren������

Elisabet. sa...

Turtlan: här har nog inte sovits en hel timme. Inte idag heller. Och sån rivig hosta!

Babsan: ja, tänk om jag visste vad det beror på att ni få som tittar in måste hålla på med sånt. Jag har klickat i att jag INTE har ordverifiering, men det tycks inte spela nån roll. Om du blir döless, skriv kommentaren i ett mejl till mig, så kopierar jag in den i inlägget.