tisdag 8 oktober 2019

Glädjen .....


Så här såg den ut!
Agnetha i Skellefteå vars brorson (här fick ja kolla stavningen, skulle det vara med ett eller två s ...) Sebastian nu är Jvm-Europamästare i bågskytte.
Friherrinnan som gladdes åt en solig söndag!
Kattis njöt av helg!
I Lönsås frossar Anna-Lena av egenodlade grönsaker och känner lycka över det nya livet på landet.
Ulrika .., samma sak där - minus grönsakerna -.
(Och så är hon glad över pott-tipset som jag gav henne .., nu slipper hon gå på utedasset mitt i naten).
Turtlan i Karlstad .., där var det tömningen av den gemensamma poolen i bostadsområdet och glädjen i att arbeta tillsammans.
Kerstin i Trelleborg hade varit på kalas hos barnbarnet (ingen bild).
Och själv kände jag sån omåttlig glädje över båten och att allt gått bra; att jag fixade att köra hem släpvagnen från Landskrona och pv:s glädje. Och förstås tillsammansfikat med Sonja, hennes dotter med sambo och dom två sönerna.

glad jag blev att ni hakade på.
Ska vi fortsätta?
Veckans bästa ....?
Inget lotteri, bara dela med varandra?
Ungefär så här.
När ni känner för det.
Ingen press.

Ni är sååå välkomna med era bidrag i så fall!
Kram till er alla, ni raringar!

4 kommentarer:

Ulrika sa...

Jaaa! Det är så himla roligt att läsa om glädje!

Anna-Lena sa...

Ja, det visar verkligen att delad glädje är (minst) dubbel glädje!

Evas blogg sa...

Men så roligt att du startat upp det igen!

Turtlan sa...

Tycker jag. Jo det tycker jag att vi gör :-)