fredag 11 oktober 2019

Inte bara fönster ...


Det var mer än en flanerande halmstadbo som igår vände sig om och lite fösiktigt kollade vad jag hade för mig, då, när jag stod med mobilen och fångade brunnslocket på Storgatan.
Men visst är det vackert!!!

Nu gör ju några löv sitt till, men ändå ., jag tycker att det är ett rent konstverk!
Det här brunnslocket tillverkas av företaget Furnes - ett norsk företag -.


Ännu ett brunnslock från firma Furnes.






Det här locket fångades av Solbritt i Ystad .., men själva brunnslocket finns i Svedala.


Det här tycker jag också är fint.


Nu vet jag vad jag ska leta för motiv när vi är i Manchester eller Liverpool!
Stackars er!
Och hur är det t.ex med brunnslocken i Porto?
Det skulle man bra gärna vilja veta.

4 kommentarer:

Ulrika sa...

Det ser jag fram emot, sånt här är intressant!

bettankx sa...

Underbart vackra brunnslock. Även jag har intresse för dessa lock och kollar gärna in dem.

Elisabet. sa...

Ulrika och bettankx: så kul! Ni får jättegärna fylla med brunnslock från var ni nu hittar dem! Bara att mejla.

Ulrika sa...

Det ska jag göra nästa gång jag kommer bortom grusvägarna. :-)