onsdag 20 november 2019

Hett om öronen ....

Brev från min syster i Australien; hon bor i utkanten av Adelaide.
Jag är tacksam att jag bor i Sverige.

"I dag varnas det för katastrofisk brandfara i Adelaideområdet, då det är 42C och väldigt blåsigt och då brukar ju alltid någon idiot tända på.
Man säger också att alla små barn, åldringar, folk med astma eller hjärtfel och andra sjukdomar skall hålla sig inomhus och naturligtvis dricka mycket vatten.

Jag åkte iväg ganska tidigt i morse och uträttade en hel del ärenden och handlade min veckomat men resten av dagen kommer jag att tillbringa inomhus.

I en by i Queensland där trettioåtta hus brann ner var det en 12-årig pojke som tänt på.
Tänk att vara hans mamma. Nu är han ju ett barn så han får väl inget större straff, men annars är minimistraffet för arson 25 års fängelse.

Kramar
Birgitta."

Inga kommentarer: