fredag 22 november 2019

Dagens fönster ....


"Ifall du behöver fler fönster ...", skrev annannan i Porto.

Och så kom det här fönstret.


Igår kom ännu ett bidrag, men samma fönster.

Så här stod det: "Idag gick jag tidigare och det lyste i fönstret!"

Och jag svarar: "Du passerar där alltså varje arbetsdag?"

Snabbt svar: "Japp. Men jag SÅG det först igår .., är nästan framme vid jobbet och har redan tankarna där när jag passerar!"

Jag föreslår att någon kanske satt vid köksbordet och åt frukost, därav den tända lampan?

"Tror det! Klockan var kvart över åtta. De flesta börjar jobba nio."

Nu vet vi lite mera.

Tack annannan!

3 kommentarer:

strandskatan sa...

Härlig stämning i bilderna :-)
Ha en underbar helg
Halina

Evas blogg sa...

Vilka härliga bilder!

Elisabet. sa...

Strandskatan: så roligt att se dig här Halina!

Eva på Frösön: ja, det sätter iaf igång fantasin hos mig ,-)