lördag 9 maj 2020

Dagens fönster ....


Det är alltid lika roligt att tänka sig att någon sitter på ett tåg, alternativt är ute och spatserar eller har rest på semester, och så helt plötsligt upptäcker denna/denne någon några fönster och tanken att fånga fönstret och skicka det till landet Halland dyker upp.
Det är helt enkelt underbart!

Och tog fram fönsterhåven gjorde min "mentala lillasyster" Pernilla i Skåne.

Och förunderligt var det ju att jag, när jag tittade på bilden, kom ihåg var bilden var tagen. Hur många gånger åkte jag inte tåg från Ystad till Malmö till Helsingborg och senare till Halmstad och så hem igen förstås och då - i Svedala - där Linda bor, där finns så här vackra fönster. Man kunde lika gärna tro att dom tillhör en kyrka!

Tack Pernilla! Nu behövde jag inte leta i någon mapp efter ett lördagsfönster .., utan nu kan jag ägna mig åt äggröra och bacon till husets herre och mig själv!

En fin lördag önskar jag er alla!

Inga kommentarer: