fredag 31 juli 2020

När man får en hälsning från ovan ...


Bilden: Morbror Olaf i sin krafts dagar. Mammas lillebror.
Ungkarl i många år, tills han mötte Gunhild och fick fem barn.
Folkpartist. Jägare. Vad minns jag mest av honom?
Hans härliga skratt. Och att han var så snäll.

Så här är det.
Morbror Olafs yngsta, Elin (som har namnsdag idag) hon har ett konto på instagram som jag blir så glad av. Det är ett privat konto och hon skriver alltid så ärligt om sin tillvaro (tror jag, i alla fall) och om livet som fembarnsmamma.

Elin är själv yngst av fem syskon; det skiljer arton år mellan den äldsta och den som kom sist.

Mera ..?
Elin är sjuksköterska och arbetar natt.
Är Vädur och om hon knäpper händerna som till bön, ja, då har hon vänster tumme upp.

I alla fall .., på hennes konto finns en sååå härlig bild där hon badar i en fjällsjö med två av sina barn, förmodligen dom yngsta. På bilden ser hon så glad ut! Och så här skriver hon:

"Jag såg att gårdagen var något av en skitdag för dig, Elin. Mycket ångest och ledsamhet. Så här har du en present: bad i fjällsjö med den ljuvligaste sanden. Och här kommer det bästa av allt .. *trumvirvel!* ... inga konflikter!
Men den minstes tandsprickning och tillhörande humör kan jag tyvärr inte göra något åt .., man kan inte få allt!
Med vänlig hälsning/ Gud."

//Elisabet skriver: Och ja, jag har fått tillåtelse att lägga ut hennes text.

Inga kommentarer: