lördag 1 augusti 2020

Lördag ....


"Fri såsom fågeln i morgonstunden ...", börjar den väl, den där sången?

Ungefär så är det att vara pensionär.
En sån lycka.

Tänk, att man kan göra det man har lust med och inte behöver man kolla väggalmanackan för att se vilken tid man ska stämpla in!

Det är mitt på dagen nu.
Klockan två blir det en tur med segelbåten tillsammans med Hilda, Patrik och Edvin.
Kaffe i termos och mackor med.

Ikväll marockansk middag hos vännerna i Haverdal.

Jo, men det känns bra.
Som bäst.

5 kommentarer:

Turtlan sa...

En härlig känsla. Vi pratar ofta om detta kunna vara mer ledig och göra saker. Mitt yrke är ju stört omöjligt vara ledig mer på sommaren tyvärr. Frilansa? Eller ngt sånt.

Ja vi får se. Lön behövs ju in också.

Elisabet. sa...

Turtlan: pv funderar lite på hur han ska göra i höst .., kanske blir det att anmäla sig hos bemanningspoolen, så han själv kan bestämma när han vill arbeta och framför allt: när han inte vill ,-)
Jag förstår dig.
Det finns INTE ORD för hur jag njuter av all denna frihet.
Måtte man få leva i minst tio år till och få vara frisk.

Guy sa...

Jag tycker mycket om ett par foton som du tagit. Det här är en av dem. Fåglarna gör hela bilden. Vacker komposition! Den andra är också en fågelbild,duvan i er trädgård.
Annars är jag inte någon som älskar fåglar så mycket!

Elisabet. sa...

Guy; duvan som flaxar iväg och är suddig i konturerna, den tycker jag också om. Och jag håller med dig när det gäller den här. Synd bara att den togs i motljus och havet blev så mörkt.

Guy sa...

Jag tycker om det mörka havet och de ljusare molnen. En fin kontrast!