onsdag 12 augusti 2020

Onsdagkväll ....

Har tittat på SVT:s program där ett stort antal utrikeskorrespondenter fick berätta om sin arbetstillvaro och det var hur intressant som helst! Det kan inte vara lätt att vara Stefan Åsberg och ha Carina Bergfeldt intill sig .., hon får mycket beröm från tittarna och det är hon ju värd - dom är helt olika varandra som korrespondenter - men nog måste det kännas inombords.


En som jag verkligen kommer att sakna är Christoffer Wendick, jag tycker att han har varit sååå bra under sin tid som korre.

Annat?
Ute till havs även idag.
Två timmar, kanske mera?
Ingen fångst, men ett härligt bad, hängades i badstegen efter båten.
Såg en sjöfågel som pickade på en död säl utan huvud.
Ingen tumlare idag.

Pv frågar mig ofta "hur många knop tror du att vi gör nu?" och jag har blivit en fena på att gissa rätt. Man lär sig.

Nu mot sängen.
Husets herre tittar på det sista avsnittet av brittiska serien "Fearless", den som han hela tiden har tyckt varit så spännande. Jag började titta när serien började, men slutade.
Den var FÖR hemsk.

Adiós amigos! 
(minns ni ...?)

3 kommentarer:

Turtlan sa...

Det får bli att kolla på Play sen. Något se framemot när vardagen börjar.

Men usch då. En säl utan huvud. Inte trevligt.

Den tv serien pv ser tipsade en granne om att man bara måååste se den. Men är den otäck så Nej tack!

Bert Bodin sa...

Fast jag måste säga att jag inte riktigt hängde med i alla vindlingar i Fearless.

Elisabet. sa...

Turtlan: ja, tack och lov för play!!

Bert Bodin: pv säger samma sak ...