torsdag 13 augusti 2020

Så blev det ....


Hur gamla kan köksstolarna vara?
Eller så här: hur länge har dom funnits i huset?
Jo, pv säger att han köpte dem på nån antikgrej eller möjligen loppis när han nyss köpt huset och det var 1987.
Nu skulle dom i alla fall få ny färg.


Och det fick dom.
Blev som sprillans nya, frånsett några bitmärken från tiken Molly - minns någon henne - den här hunden som vi hade hand om i fem veckors tid och som var sjövild?
Hon bet sönder vår Ektorpssoffa, några dörrlister och kämpade även med en av stolarna.
Ändå tyckte vi så mycket om henne.


Här är hon, Molly. 
Hon hade nog alla bokstavkombinationer som bara finns att tillgå, men go och fin likväl. 

Så har vi även idag varit ute till havs, nu med pv:s före detta kollega Caroline, även hon mattelärare. Ja, inte bara med henne, utan även med hennes man, för övrigt namne med pv. Thomas, alltså.

Det blev några härliga timmar tillsammans .,. bad och prat och fika och mera prat. Väldigt mycket handlade det om Alzheimer, då två av oss har haft det på nära håll. Den där rädslan, pratade vi om. Låter det hemskt? Trist? Kanske, men det var skönt att dela erfarenheter och våga berätta om det som ibland oroar.
Sen var det lika mycket glädje också.

Nu mot sängen!
(Och Sonja verkar ha fixat första dagen hemma, dock med hjälp från hemtjänsten. Ska åka dit med middag i morgon till henne, för inte förrän på måndag drar den hjälpen igång).

2 kommentarer:

Annannan sa...

Vilken fin färg! Lindblomsgrönt? Mina gudföräldrar har ett grönt rum där mycket går i den tonen. Det är vackert.

Elisabet. sa...

Annannan: ja, det var den färgen jag ville ha och så blev det också. Väldigt mild och fin färg, jag är såååå nöjd! (Men jag hade med mig en bordstablett som jag trodde var rätt, expediten tog fram den här färgen i stället och sån tur att han var där!)