tisdag 1 september 2020

På väg .....


... men ute till havs!
Kan klockan ha varit kring nio när herrarna kastade loss och seglade iväg?
Kanske.
Nu har dom redan passerat Falkenberg och ska - om några timmar - ta paus i Träslövsläge, inför nattseglingen vidare norrut.
Jag ska köra dit med födelsedagsfika som jag i alla fall vet att födelsedagsmannen tycker om och Harry ska få göra mig sällskap.

Och oj, vad jag önskat att jag fått vara med en sån här fin dag!
Nu går det inte, för herrarna ska ju sen hämtas med bil och här är hus och hem och Sigge, så det här roliga blir deras sak.


Längst ute på piren i Skallkroken finns ett litet pyttehus - kanske används det av domarsekretaritet vid tävlingar - och där stod jag och inväntade herrarna  när det var dags. Det får då också bli Dagens Fönster.


Mötte mig själv.
Kände mig glad.
Och upptäcker nu att horisonten lutar.
Ja, ja.


Sen hemåt.
Cyklar raka spåret till stranden och alldeles alena är jag.
Tar ett långt dopp och vattnet är aningen svalare än tidigare, men ljuvligt lika fullt!


Och alldeles kristallklart är det!
Nu ska jag köra till Särdal och ta ett dopp tillsammans med friherrinnan, ja, innan det bär av norrut för några timmar.

Ajöken, sa fröken.

10 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Och nu hänger jag inte med i svängarna:
"Nu går det inte, för herrarna ska ju sen hämtas med bil och här är hus och hem och Sigge, så det här roliga blir deras sak."

Elisabet. sa...

Bert: båten ska ligga på varv och få nytt trädäck, så dom seglar bara en väg.

Bert Bodin sa...

Jo. Jag förstod det, men det blev ändå lite förvirrat; Sigge, hus och hem, det roliga blir deras sak.

Men jag förstår nu hur du menar. 🙃

Barbro sa...

Vilken helt l j u v l i g dag! ♥

Bloggblad sa...

Spännande! Och så roligt att få se din härliga glada blick! Vi har inte setts sedan du växlat hårfärg! Jag minns dig som riktigt svarthårig. Men du är lika vacker i silverstrimmor!

Elisabet. sa...

Bert: jag menade att jag inte kan lämna allt här hemma och segla med dem och så måste jag ju kanske hämta dem också, om dom inte tar buss eller tåg? Otydligt skrivet kanske. Sorry.

Barbro: e x a k t!

Bloggblad: ja, det där svarta tyckte jag ju så mycket om, men det stämmer ju inte alls med min blekare hy. Och jag fick våldsamma utslag i hårbotten av färgmedlet. Dagen efter att jag gick i pension, hade jag tid hos frisörskan och då bestämde jag mig. Aldrig mera Polycolor :)

Bert Bodin sa...

Aha! 😇😉

Turtlan sa...

Ja jag skulle också vilja följa med. Nattsegling med fullmånen som sällskap. Perfekt tajmat!
Den där båtabstinensen är svårhanterlig 😉😉😉

Anonym sa...

Jag bara njuter av att följa din blogg❤️Det är så skönt att slippa dölja det grå ett av mina bästa beslut på länge/Babsan

Elisabet. sa...

Turtlan: nej, nattsegling är absolut inget för mig, tror jag. Då måste jag ju också kunna navigera säkert under några pass och nej, hu, så hemskt! Jag har t.om svårt att simma eller bada när det är becksvart ute.

Babsan: tack! Det värmer. Och ja, visst är det befriande (ja, det ordet stämmer bra, tycker ja!) att slippa "bängla" med färgmedel!