måndag 10 maj 2021

 Bakvänt ...

Tidigare ville jag till varje pris ha rabatterna färgstämda. 

Blått i olika nyanser i den mot söder och i västerrabatten var det ju mest grönt och nu på våren gult och lite rött. 

Men tänk .., efter viruseländet, ändrades allt! 

Nu får det bli nästan hur mycket färg som helst - det rör mig inte i ryggen - tvärtom, jag blir bara  g l a d! 

Om jag skulle gissa vad det beror på ., så tror jag att det är så här, att jag blev så innerligt lättad över att jag inte fick någon blodpropp som seglade iväg till hjärnan och gjorde mig förlamad .., eller bara detta att jag klarade livhanken! 

Det är vad jag tror. 

Och då spelar allt det andra mindre roll. 

11 kommentarer:

Turtlan sa...

Så är det säkert utan tvekan tänker jag! Man omvärderar både det ena och andra.
Kör på så!

Elisabet. sa...

Turtlan: ja, jag tror verkligen att det hör ihop med det jag berättade om. Det känns .., befriande! Och Turtlan .,. blir det inget foto av grannens "fort"?

Turtlan sa...

Ska försöka det men lite svårt fota i smyg här. Får bli ”vid tillfälle ”.

annannan sa...

I naturen passar ju alla färger ihop!

Bloggblad sa...

Saker och ting får andra proportioner när tillvaron ställs på ända för ett tag. Ibland gläder jag mig över att alls ha såna ”bekymmer” som vad jag ska ha för färg på gardiner eller dukar, för då betyder det att jag just då inte har värre problem.

I morgon ska jag bestämma vad jag ska sätta i rabatterna... 😁.

P.s. Jag är så glad att både du och pv kom ur eländet så pass bra!

Elisabet. sa...

annannan: men naturen är ju så fenomenalt bra på att få det färgstämt och fint!
I slänten helt vitt av sippor .., i syréndungen helt ljunglilafärgat av nunneört! Inget virrvarr där inte ,-)

Bloggblad: lycka till med rabatterna!

Gunnel sa...

Det måste kännas härligt att komma ut på andra sidan covid och ha sluppit alla konstiga biverkningar. Då förstår jag att du struntar i om rabatten är färgstämd eller inte.

WalkaboutSweden sa...

♥ ♥ ♥

Elisabet. sa...

Gunnel: det är så befriande och ljuvligt så det är inte sant!

Walkaboutsweden: precis ,-)

annannan sa...

Jag tänkte närmast på en sommaräng eller en vägren - nog är det virrvarr av färger där?

Elisabet. sa...

annannan: ja, absolut! Det är så länge sedan jag såg en sommaräng, så det hade jag glömt bort! När vi för många år sedan körde till mammas föräldrahem i Dikanäs - vi åkte i slutet av juni - kunde vi följa sommarens ankomst från Jämtland och norrut. Dikesrenarna var fyllda av midsommarblomster, smörblommor, rödblära och annat och det var vansinnigt vackert!