måndag 24 maj 2021

Tanken var ....


... några fina blombilder från rabatten, men jag är så upprörd så jag nästan darrar, när jag på morgonens nyheter sett vad som skedde med journalisten Roman Protasevitj. 

Och jag känner sån vanmakt och sånt ursinne när jag tänker på ledare som denne Alexandr Lukasjenko!! Jag FATTAR inte hur dylika typer (tyvärr finns det ju gott om den varan) kan väljas till president för ett land! Ja, diktator är verkligen rätt ord för denne man. 


Och vad händer nu med journalisten Roman?
Femton år i fängelse?
Värre än så?

Och vad gör världssamfundet? 
Detta gör mig  g a l e n.

5 kommentarer:

Turtlan sa...

Väljs och väljs? De tar sig makten på ngt sätt tänker jag. Fixade val och dylikt.
De runt omkring diktatorn fjäskar med för egen vinning.

Huvvaligen!

Rexxie sa...

Eftersom han är anklagad för terrorism så är dödsstraff med i straffskalan. :-(

Elisabet. sa...

Turtlan: ja, precis så är det ju! Men några anhängare torde han väl ändå ha. Fy fasen!

Rexxie: läste det, men vågade inte skriva ut det. Såååå hemskt!

Bert Bodin sa...

Sanktioner krävs. Isolera landet! Men med beaktandet att så långt möjligt skydda befolkningen i Belarus. Inte helt enkelt, men ....

Elisabet. sa...

Bert Bodin: Nej, sannerligen knepigt! Och med ledare som har stöd av Putin .., ja, herremin.