tisdag 25 maj 2021

Tidig morgon ....


Igår dök Ecke och Britt (det är deras cyklar som vilar sig mot husväggen) upp och när pv gick till Stora Hus för att stödundervisa i matte, tog jag Harry med mig och gick ner till ett annat gult hus, nämligen Eckes. 

Nu var dom på väg hem till stan igen och Ecke satt på sin rullator, allt medan Britt bar ut två flak ägg och annat till bilen. (Vi har ett stort hönseri bara fem minuters promenad härifrån).


Vid deras ytterdörr - bara några meter därifrån - står en jättelik rhododendron, det är den här som är på bilden. När jag stod där med mobilen för att ta en bild, var det som ett öronbedövande ljud av bin som surrade omkring bland blommorna! 
Och så gott det doftade! 

Vid Ecke och Britts tomtgräns växer jättelika buskage av just rhododendron och bakom dessa löper ju bäcken, den som mynnar i havet. Ecke, som inte längre har minsta lilla synskärpa, berättade om oron att dråsa ner i just bäcken om han går fel. 
Det skulle kunna vara lätt hänt, om han går på grusvägen en bit därifrån. 
Å, vilken fasa att bli blind! 


Ett besök i affären hanns också med. 
Utanför entrén står den här "trottoarprataren" och bilden visar en något skrynklig Johanna. 

Johanna är den - förutom cheferna - som varit längst i butiken och hon är en KLIPPA. 
Alltid så lugn och vänlig. 


Så nånting helt annat. 
S o m   jag älskade det här skojinlägget på Twitter .., det var när Donald Trump blivit spärrad just därifrån. 
Sånt här kan verkligen få mig på gott humör! 

Inga kommentarer: