torsdag 22 juli 2021

Full rulle ...!


Sent igårkväll när pv och jag själv redan gått till sängs (vi var trötta efter att stigit upp tidigt inför resan till Alingsås) kom Emma körandes från Ystad, där hon tillbringat en del av sin semester, tillsammans med sin mamma och pappa och dom två hundarna. 

Vi sov, vaknade inte ens när hon låste dörren om sig. 
"Men mormor, jag försökte verkligen att vara försiktig ..", sa hon i morse när vi möttes. 

Harry hade koll på att där var andra skor i hallen. 
Nej, glittersandaler har aldrig matte .., men doften var ju bekant. 


Himmel och pannkaka så orolig jag har varit inför hundbesöket! Att Charlie och Harry har en slags väpnad neutralitet sedan dom slogs våldsamt för ett par år sedan, ja, det vet jag ju, men HUR skulle det nu bli med lille Steven som ju är hanhund, om inte så gammal, bara fem månader?

Stevens matte - hon som arbetar inom sjukvården - hon är inte av den oroliga sorten. 

"Nog går det bra mamma!" sa hon tryggt. 

Pv är av samma slag. 

Och det GICK verkligen sååå bra. Nu är här tre hanhundar i vardagsrummet och det fungerar utmärkt. Kanske förstår dom verkligen att dom hör till samma flock?


Icke allenast är det glittersandaler som vittnar om besök. 
Pv:s kalsonger inhandlas på Ica Maxi. 
Här är det en lite annan sort. 
Svärsonens.

2 kommentarer:

annannan sa...

Vilket härligt inlägg! Jösses vad jag skrattade åt det sista.

Elisabet. sa...

annannan: ❤️