fredag 23 juli 2021

Namnsdag och lite annat ...


Vad sker då i landet Halland?
Jo, tidigt på morgonen blir det frukost, men i olika omgångar. 
Först ut är pv och Peter, vilka ska spela tidig-tidig golf och nu är det väl tänkt att den senare ska ha revansch .., ja, jag vågar inte tänka på om han förlorar ännu en omgång! 

Mest sugen på frukost är nog lille Steven, som inte släpper osthyveln med blicken. 
Harry, som inte bryr sig så värst i det här med mat .., kollar bara att det går rätt till. 
Eller nåt. 


Någon timme senare kommer den förstfödda och fixar frukost. Då är det bäst att hålla sig nära, tänker nog Steven. 
Notera det supervackra armstödet på den fåtölj jag köpte på loppis tidigare i våras. Ja, jag tycker i alla fall att det är sååå snyggt! 

Det finns tre rader hyllsektioner med cd-skivor. Dom allra flesta är pv:s. Vad då? Om vi lyssnar på dem ...? Nej. Här är det Spotify som går om dagarna. 


Och om ingen är i köket, så kan man ju sitta där själv och hoppas att mirakel sker; att en bit leverpastej eller ost trillar på golvet. 


Avdelningen Nya Tider i det gula huset. 
Pv köper sina kalsonger på Ica Maxi. 
Nu är svärsonen här. 


Och i det som tidigare hette Gunnars Rum och väl som numera kanske borde heta "Marias rum" eller bara gästrummet, där har det hänt saker. I stället för notpapper står nu diverse krämer och annat på pianolocket. 

För övrigt kan meddelas att en liten stenknäck flög rakt in i ett fönster och hamnade - något yrslig - på marken. Jag tog hand om den, lät den vila mot bröstet (som tack därför bajsade den på min nytvättade linnetunika) och när jag så skulle visa Maria hur fin den var, fågeln, då flaxade den iväg i köket och störtade mot golvet, efter närkontakt med kylskåpsdörren. 
Då fick den respass och flög - till synes lycklig - iväg i det fria. 

Så har dagen hittills varit.
Och alla som heter Emma - däribland tösen jag är mormor till - har idag namnsdag! 
Grattis, grattis!

2 kommentarer:

mossfolk sa...

Han är så söt, lilla Steven! Och tydligen också hungrig 😄

Elisabet. sa...

mossfolk: ALLTID hungrig!