söndag 18 juli 2021

Dagens fönster ...

Det är som med den berömda ketchupeffekten .., först kommer inget och sen en hel svärm! Fönster, alltså. 

Så här skriver madamen i Skellefteå - ellem -:

"Härom kvällen var vi på M/S Stormvind i Skelleftehamn och åt middag tillsammans med min bror och svägerska som är på besök. Båten ligger vid kaj och man serverar en god fiskbuffé. Solen låg på havssidan, så vi valde borden i skuggan."

Tack ellem! (Det blev en dag senare än jag tänkt mig, men hoppas det går bra ändå).

6 kommentarer:

WalkaboutSweden sa...

Så fint!
L j u s e t . . .

Anonym sa...

Visst är det vackert där, om någon vecka hoppas jag att komma dit, min bror bor strax intill där. Nu är det 2 år sen sist, vill gärna hem till mina rötter minst 1ggr/år. Hälsn. från Lena Gävle f.d Ursviksbo

Bert Bodin sa...

Vad är en "fickbuffé"?

Elisabet. sa...

Walkaboutsweden: visst är det!

Lena i Gävle: ja, jag skulle också vilja komma hem på besök snart!

Bert Bodin: vet du verkligen inte det? Det är en buffé man tar valfria smårätter av och stoppar i fickan!

Bert Bodin sa...

Jag förstår. Konstiga seder har ni därnere i syd.
Här har vi lite mer finess och god smak.

Tydligen!

Anonym sa...

Fiskbuffe’ ska det vara! ellem