fredag 17 september 2021

Dagens fönster ...


Den artonde september 2012 skrev Eva på Frösön så här: 

"Hej Elisabet!

Nu är det vår yngsta dotter Sara som förärar dig en fönsterbild.
När jag såg bilden på hennes fb-sida frågade jag direkt om jag kunde få skicka den till dig. Det gick jättebra. Sara är i Skottland och jobbar som au-pair under ett år, strax utanför Edinburgh. F
amiljen har varit bortresta några dagar och då bokade Sara in sig på en bussresa till de skotska högländerna.

Bilden är tagen från hennes hotellfönster i den pittoreska hamnstaden Portree på den skotska ön Isle of Skye. När jag ser hennes bilder från resan känner jag att dit vill jag åka.

Påminner mycket om Island. Kargt och himmelskt vackert.

Kram Eva. "

//I dagarna kan man med fördel tänka lite extra-extra på den rara Eva, som fått positivt svar på sin covid-test och nu har feber och känner sig krasslig. Eva har ju dessutom underliggande cancerdiagnos, så att då få detta som efterrätt, är ju mindre trevligt. Stor kram till dig Eva och hoppas verkligen att du får en lindrigare variant, då du är vaccinerad!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så vackert! Jag skulle vilja åka till Skottland nån gång. God bättring önskat jag till sjuklingen! ellem

Elisabet. sa...

ellem: vi säger ofta, pv och jag själv, att resan till Skottland är bland de bästa vi varit med om i resväg! Underbart vänliga människor, så enkelt och lättsamt .., påminner mycket om hur det är hemma i Västerbotten, men ännu vackrare.