måndag 25 oktober 2021

Höst ....


När jag för elva år sedan kom flyttande hit till pv, då fanns inte särskilt många buskar här på tomten. Jo, syréner i massor! En dunge på östra sidan (en dunge som togs ned och nu snart är lika stor igen) och hela norrsidan, där finns syréner. 
Men så tyckte jag att det vore trevligt att göra som en välkomnande rad av spireor (ja, jag snöade in på just dylika!) och det var mest brudspireor, men så köpte jag fel och nån blev en björkspirea. 
Det är jag himla glad för just nu. 
Titta, så fint röd den blev i solljuset idag!! 


 Samma buske, men lite annan färgställning. 


Har träd känslor?
Hur ska det då kännas för körsbärsträdet att ståta med detta ...?
Skrynkliga och skrumpna. 
 
Det var vad jag tänkte på när jag var ute en stund på eftermiddagen.

2 kommentarer:

Gunnel sa...

Den skrumpna kvisten på körsbärsträdet blev en fin bild. Det är alltför sällan det skrumpna fotograferas.

Elisabet. sa...

Gunnel: jag håller med dig! Helt och hållet.