torsdag 28 oktober 2021

På agendan ....

Klockan nio ska jag infinna mig för hjärtgymnastik på sjukhuset. 

Ska bli intressant att se hur det faller ut. 

Kolsvart ute. 

Och friherrinnan har idag tid för ännu en elkonvertering, men ännu tidigare på morgonen, ja, i alla fall ska hon vara på plats redan vid halv åtta - åtta. Och hennes bil har pajat. Tur att vår Toyota ännu är vid liv, så får den tillbringa helgen på Blombergsvägen hos A-M och friherrinnan. Så småningom är den tänkt att hamna hos Hilda.


Igår ringde sonen när han var ute och körde. 
I baksätet satt en minsting och ropade - när han hörde min röst - "faaamor!, faaamooor!" och jag blev lycklig för resten av kvällen. Jag anar en skånsk dialekt i anstormande.
Tänk nästa helg är vi där, i alla fall en övernattning. 
Den andra hos min syster utanför Hörby.

S  o m  jag längtar!

5 kommentarer:

WalkaboutSweden sa...

Åhhh..."faaamooor" ! ♥

Bloggblad sa...

Hm... hjärtgymnastik? Skrämmer de upp dig så hjärtat hamnar i halsgropen - och sen lugnar ner och gör om det några gånger? Det låter mystiskt... Eller får kroppen vara med?

Bert Bodin sa...

Guuu vad du får resa!

😊

Elisabet. sa...

Walkaboutsweden: p r e c i s!

Bloggblad: ja, det heter nog nånting annat, men jag kallar det hjärtgympa. Alla har haft hjärtinfarkter eller hjärtsvikt. Jag kan lova att kroppen vare med ,-)

Elisabet. sa...

Bert Bodin: ja, det är ett evigt rännande ,-)