måndag 6 december 2021

När man inte kan somna om ...


När klockan visar på halv tre och man känner sig ganska utvilad, ja, då kan man lyssna till Radiokorrespondenterna och Marie-Louise Kristola och ett avsnitt som till stor del handlar om alla iskalla och dragiga bostäder i England och svårigheten att göra nånting åt dem. 

Att dessa bostäder dessutom bidrar till sämre hälsa, tas också upp. 

Jag tycker verkligen om M-L Kristolas sätt att göra reportage. 
Hon är  t y d l i g, låter sympatisk (ja, det är inte så dumt ,-) och tycks ha lätt att få kontakt med människor som blir intervjuade. Mellan varven läser hon säkerligen innantill från något manus, men det låter inte så ..., det låter helt naturligt. 

Här finns en länk till programmet om någon annan inte kan sova. 

Bilden togs utanför fotbollsarenan i Liverpool och det var väl ungefär såna här hus hon besäkte.

2 kommentarer:

Bloggblad sa...

När jag inte kan sova, har jag prövat med ljudbok eller pratprogram i radio, men eftersom jag inte har hörapparaterna på nattetid, hör jag inte vad de mumlar om (de flesta lägger ner rösterna i ett lågt läge - annat var det förr, när kvinnor talade med ljusa klara röster), och då blir jag så arg över att jag inte hör, att jag inte kan somna ... jag värmer lite mjölk med honung och en matsked konjak och lägger mig på spikmattan, det brukar hjälpa.

Elisabet. sa...

Bloggblad: det är ju tur för mig - eller otur kanske - att jag vare sig har konjak eller spikmatta inom räckhåll :)