tisdag 1 februari 2022

Kommer ni ihåg Annika ...?

Ja, bloggvänner som varit med länge, gör det säkert. 

Den alltid så rara och glada Annika från Ystad .., hon som under mina år i Skåne arbetade i en klockaffär/urmakeri, men som numera driver egen klockbutik i centrala Ystad. (Filmen togs genom mitt öppna fönster i lilla 1:an).

På instagram (här är en av anledningarna till att jag tycker så mycket om instagram, alla har ju inte lust att blogga ..) har Annika lagt ut bilder av glasbitar, vilka hon funnit på stranden ..., såna här, alltså. 


Finslipade av havet.


Som små smycken! 


Och så blir det så här vackert av det hela! 
Tända ljus t.ex, nu innan stormen skulle svepa över vårt land.
Utifall att strömmen skulle tacka för sig.

Så här skriver Annika: "Det har blivit som en sorts meditation för mig. Promenera till havet och i lugn takt leta efter stenarna (som alltså är glasbitar) i havsbrynet, där vågorna sveper fram. Lyssnar till havet, hittar lugnet. Och stenar!


Och så här: en brasa att värma sig vid. 


Och de allra vackraste snödroppar!! 

Hon fortsätter: "Och nu när jag behövt vara i karantän i omgångar har jag börjat plocka fram de där stenarna som tidigare bara legat på ett fat. Rogivande."

Ja, jag tycker att det är såååå vackert alltsammans! 
Och tack du rara Annika att jag fick visa dem här på bloggen!

9 kommentarer:

WalkaboutSweden sa...

Men hjälp - så underbart!
Tänk att det går att hitta så många fina små bitar. Å så denna konstnärlighet.

Stort tack! ♥

bettan sa...

Så himla fint. Jag ser ju en del som Annika lägger ut. Jag trodde det var Annika som samlade stenar.
Klart jag kommer ihåg gulle-Saga❤

Elisabet. sa...

bettan: ja, det är klart att det är Annika! Tankevurpa rakt av! Tack!

Elisabet. sa...

Walkaboutsweden: visst är dom fina! Snödroppen .... ååå, så vacker!

Elisabet. sa...

Ps. Saga är ju hennes dotter! Det var när Annika hämtat eller lämnat Saga på dagis som jag ofta såg henne passera på trottoaren! Ds.

Turtlan sa...

Så underbara bilder!!!

Bild nr 3 uppifrån är min favorit.
Vackra och smått meditativa bilder.

Elisabet. sa...

Turtlan: ljusen, ja! Sååå fina!

Vonkis sa...

Så vackert!

Elisabet. sa...

Vonkis: visst är det! Helt underbart!