onsdag 29 juni 2022

Onsdag ...



Varmt ute. Klipper gräset - i alla fall delar av gräsmattan - på många ställen är det torrt som fnöske. Och vi hänger tvätt och på nolltid är det torrt och jag viker in och lägger i linneskåpet och tänker att en mulen dag ska jag ta mig an och sortera och göra fint just där. 

Sällan känner jag mig sååå nöjd, som när just handdukar, lakan och örngott ligger sorterade på respektive plats. 


Bilden visar en HJÄLTINNA och fotot togs av Stefani Reynolds /AP. 
All heder åt den kvinnan!

Nu har pv avlöst med gräsklippningen och jag dricker rabarbersaft och tänker att om någon borde få ett stort pris här i världen, så nog är det väl ändå före detta Vita-huset-medarbetaren Cassidy Hutchinson, hon som under ed vittnat om dåvarande presidenten Donald Trumps galenskaper! 

Vilket civilkurage den kvinnan uppvisar och bara tjugosex år är hon! 

(Nät jag letar på DN letar efter en artikel om henne, hittar jag den låååångt ner på sidan, men kanske var den på förstasidan igår?)

Det är vad jag tänker på just nu.

2 kommentarer:

Gunnel sa...

Klövern är så vacker mot den gröna väggen. Vill också hylla Kvinnan som vittnade mot Trump. Vilket civilkurage.

Elisabet. sa...

Gunnel: ja, otroligt! Blev så rörd och gripen när jag såg henne stå där och vittna. Vilket MOD!